Tuesday, April 21, 2009

Maximes Nieuwe Vriendin


Minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken ontmoette met Hillary Clinton op 20 April in Washington. Zij praatte over veel dingen, zoals de nieuwe Amerikaanse regering, Nederlands leiderschap in de g20, en het Meiden-Oosten. Clinton dankte Nederlandse soldaten en burgers voor haar 'uitstekend werk' in Afghanistan. Clinton zei dat er geen druk was te verlengt de missie in Uruzgan en dat haar leidende rol daar gaan in 2010 eindigen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1185519.ece/Maxime_Verhagen_heeft_een_nieuwe_vriendin

Wie: Minister Maxime Verhagen van Buitsenlandse Zaken
en Hillary Clinton
Waar: Washington D.C., USA
Wanneer: 20 April
Waarom: om vriendelijk te zijn
Wat: een discussie tussen Verhagen en Clinton over actueel gebeurtenissen
Hoe: met woorden

Ik vond het interessant dat Nederlandse soldaten in de oorlog in de Midden-Oosten vechten. Ik denk niet aan Nederlanders als vechtende mensen. Ik hou van dat de nieuwe Amerikaanse regering meer gerespecteerde wordt is. Als ik met een Nederlander kon spreken, zou ik hen vragen hun gedachten aan de oorlog in het Midden-Oost en ook Nederlands deel erin.

No comments: